aaa

Case

Danmarks første AR-kampagne til udendørs annoncering

@ET-DC@eyJkeW5hbWljIjp0cnVlLCJjb250ZW50IjoiY3VzdG9tX21ldGFfY2FzZV9zdWJ0aXRsZSIsInNldHRpbmdzIjp7ImJlZm9yZSI6IjxoMz4iLCJhZnRlciI6IjxcL2gzPiIsImVuYWJsZV9odG1sIjoib2ZmIn19@

Da vi kom tættere på sommeren, ønskede Kikkoman at skabe opmærksomhed omkring brugen af deres produkter, mens der blev grillet på en grill. De ønskede også at få flere brugere på deres sociale medier og hjemmeside, hvor der findes et stort lager af opskrifter. De besluttede at få Clear Channel til at hjælpe dem med udendørs reklamer for at nå dette mål. Som Clear Channels partner besluttede vi at gå et skridt længere med augmented reality-elementer.

Denne kampagne blev den første udendørs AR-kampagne i Danmark og blev også omtalt i Dansk Markedsføring. Den blev vist ved busstoppesteder og på andre skærme rundt om i hovedstadsområdet.

Takket være succesen med den første kampagne fortsatte Kikkoman med at skabe endnu en AR-kampagne. Denne nye kampagne omfattede en konkurrence på sociale medier. Se case-videoen her:

%

Mere engagement

L

Udvidet Rækkevidde

Display panels

Sammen med Clear Channel og Kikkoman skabte vi en udendørs AR-kampagne

Hele kampagnen blev skabt via webbaseret augmented reality. Dette betød, at brugerne kunne få hele deres AR-oplevelse direkte på browseren, hvilket fjernede behovet for at downloade en app. Denne oplevelse inkluderede en video, der blev afspillet i realtid på AR med AR-elementer i form af en grill, nogle udendørsmøbler og græs. Derudover var der to kundekontaktpunkter i form af AR-talebobler, der førte til Kikkomans hjemmeside og Instagram.

FOR MERE INFORMATION OM DENNE CASE

Kontakt:
Niels Østergaard

Stay posted on what's new

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our awesome team.

You have Successfully Subscribed!